Malmö Gezisi

Photo by Pontus Ohlsson / Unsplash

İsveç'in güzel şehirlerinden biri olan Malmö'yü keşfetmek için yola çıktım. Bir günlük bu gezi, beni tarihi dokusu, modern mimarisi ve hoş atmosferiyle büyüledi.

Günün erken saatlerinde Malmö'ye ulaştım ve ilk durağım Malmöhus Kalesi oldu. Ortaçağdan kalma bu kale, tarihi ve kültürel önemiyle dikkat çekiyor. Kale içerisinde yer alan Malmö Müzesi, İsveç'in geçmişine dair ilgi çekici sergiler sunuyor. Ardından, Stortorget Meydanı'na yürüdüm. Renkli evler ve tarihi dokusuyla bu meydan, şehrin karakteristik atmosferini yansıtıyordu.

Öğleden sonra, Turning Torso gökdelenini görmek üzere Västra Hamnen bölgesine geçtim. Bu modern yapı, Santiago Calatrava'nın tasarımıyla İsveç'in en yüksek binası olarak dikkat çekiyor. Şehrin diğer kısımlarını gözlemlemek için kuleye çıktım ve etkileyici şehir manzarası karşısında büyülendim.

Akşam yemeği için Lilla Torg meydanındaki bir restorana oturdum. Burası, tarihi binaların etrafında sıralanan kafe ve restoranlarla dolu bir alan. İsveç mutfağının lezzetlerini deneyimledim ve yerel atmosferi doyasıya yaşadım. Akşamüzeri, Modern Sanat Müzesi'ne gittim. Müze, modern ve çağdaş sanat eserleriyle dolu ve birbirinden farklı stilleri görmek oldukça ilham vericiydi.

Malmö'nün gezilecek yerlerinden bir diğeri de Malmö Limanı. Akşamüzeri limana giderek sahil boyunca yürüyüş yapmak, deniz havasını solumak ve güneşi batırırken manzarayı izlemek oldukça huzurlu bir deneyimdi.

Malmö, kompakt yapısı sayesinde bir günde gezilebilecek ve keşfedilebilecek güzelliklerle dolu bir şehir. Tarihi ve modern öğelerin mükemmel bir uyum içerisinde olduğu bu güzel İsveç şehri, benim için unutulmaz bir hafta sonu oldu.Bu arada ben Kopenhag gezim sırasında FlixBustan bilet alarak Malmö'ye geçtim.Gidiş dönüş bilet 18 euro idi ancak yeni üyelik açtığımda 15 euroya denk geldi.Sizde bu şekilde kopenhag ve malmö gezilerinizi birleştirebilirsiniz.